Menu Sluiten

Welke documenten moet ik aanleveren nadat ik ben ingeloot voor een woning?

Standaard documenten

  • Kopie geldig legitimatiebewijs van aanvrager en eventuele overige aanvrager (geen rijbewijs)
  • Uittreksel bevolkingsregister
  • Verklaring verhuurder/beheerder/eigenaar/hypotheekhouder van huidige woning met bevestiging van goed betalingsgedrag
  • Indien je een koopwoning hebt vragen we aanvullend om een jaaropgave hypotheek en een verkoopdocument van de huidige woning (indien van toepassing)
  • In geval van scheiding: echtscheidingsconvenant

Loondienst

  • Werkgeversverklaring(en)
  • Kopie 3 recente opvolgende salarisstroken van aanvrager (en partner)
  • Kopie 3 salarisstortingen corresponderend met de salarisstroken
  • Kopie bankpas

Voor zzp –er, zelfstandig ondernemers, directeur/aandeelhouders bovendien

  • Bewijs van inschrijving Kamer van Koophandel
  • Recente accountantsverklaring met balans en winst/verliesrekening over het afgelopen 2 jaar
  • Een inschatting, door een accountant opgesteld, van het verwachte resultaat van het komende boekjaar
  • Kopie meest recente aanslag Inkomstenbelasting
  • Kopie bankafschrift zakelijke rekening (niet ouder dan 1 maand)

Wanneer het inkomen voortkomt uit een onderneming zal altijd een waarborgsom van 3 maanden de huurprijs gehanteerd worden.

Voor gepensioneerden

  • Beschikking/Specificatie/Kopie laatste jaaropgave AOW en eventueel aanvullend pensioen
  • Laatste storting AOW en eventueel aanvullend pensioen